onsdag 13. april 2011

Södera


Mønster: Södera av Vilma Vuori (blogg med mønster).
Pinner: 2.5 mm metall, både strømpepinner og rundpinne.
Garn: Knit Picks Essentials Kettle Dyed, 100 gram.
Start: 27. mars 2011.
Ferdig: 6. april 20011.


Nå har jeg endelig blitt ferdig med marsutfordringen på Sock Knitters Anonymous på Ravelry. Til å være knestrømper, så tok de veldig kort tid, men det ble litt langsomt når man må følge med på alle omgangene, til forskjell fra blondemønster uten vrangmasker. Men resultatet ble bra, og det blir sikkert enda bedre når de har blitt vasket en gang. De vridde maskene legger seg litt rart noen steder, men det vises heldigvis ikke så veldig godt. Garnet har jeg rotet bort magebåndene til, men jeg vet at det er Knit Picks, og hvis jeg husker riktig, så er det Essentials Kettle dyed. Garnet er veldig mykt og nesten litt bomullsaktig i forhold til Sisu, som jeg tror er det sokkegarnet jeg bruker oftest. Maskene blir veldig fine, og fargen er også utrolig fin. Det er synd at det er så vanskelig å få tak i dette garnet. Etterhvert får jeg kanskje festet på noen silkebånd, men ikke på en stund. Det må nok vente til at jeg kommer hjem til sysakene, så det blir vel i juni en gang. Så langt ser det ut til at de mest sannsynlig holder seg på plass uten strikk, men jeg har egentlig ikke brukt dem over lengre tid enda.

© Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar