mandag 30. mai 2011

Spinning



Jeg har spunnet ferdig den lille klumpen med alpakka, og den ser nå sånn ut. Den er skikkelig grå, og trenger en ordentlig vask før den er helt ferdig. Dette garnet er et av de få kardegarnene jeg har spunnet, og det er langt ifra perfekt, men jeg kommer nok til å bruke kardene mye mer nå fremover.




I tillegg har jeg begynt å spinne på noe kid mohair jeg har hatt liggende en stund. Denne var veldig kompakt og sammenfiltet, så jeg karder denne også, siden jeg ikke har ullkammene mine her. Og nå har jeg faktisk lært meg å lage ordentlige rolags. Det er greit å være selvlært, men noen ganger er det greit med litt hjelp, slik at man finner nye løsninger som fungerer bedre. Sånn som jeg holdt på, er det ikke rart at man blir sliten i armene.

I have finished spinning the alpaca, now it just needs a good wash to get rid of all that grey filth. I have started spinning some kid mohaid, it will be the first project where I make proper rolags. I learned how to make them only a few days ago, works so much better than the self taught thing I did.

© Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar