tirsdag 30. august 2011

Ny dings


I begynnelsen av august kjøpte jeg meg en ny håndtein. Jeg har lenge sikla på diverse russiske håndteiner, det er mange fine versjoner, men de aller fleste ligger litt utenfor min prisklasse for tiden.  Derfor ble jeg veldig glad da jeg fant SpinDizzyChick sin etsybutikk, hvor det var mange fine håndteiner til en enda finere pris. Jeg valgte til slutt en håndtein i cocobolotre, og jeg er veldig fornøyd. Det gikk overraskende greit å lære seg å bruke den, selv om jeg ikke er spesielt flink på long draw. I tillegg er håndteinen nydelig, både med tanke på treverket og utforming. Jeg tror nok at jeg har gjort et røverkjøp, det ligger mye arbeid i en så fin tein. På teinen er det forresten vanlig merino, spunnet "from the fold".

I have bought a new toy. In early August I bougth a spindle from SpinDizzyChick on etsy, after drooling on different russian spindles for a while. I chose one in ocobolo wood, and I love it. It works really well, and the transition from drop spindling to supported spindling went really well, even if I've never been a fan of long draw. I am getting a lot better at it now, though. Right now I am spinning some yellow merino from the fold. 

© Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar