søndag 24. juli 2011

Ferdig

Tour de Fleece er nå ferdig, ihvertfall for min del. Jeg kunne sikkert spunnet resten av kvelden, men jeg har nådd målet jeg satte meg, og måtte da ha begynt på et nytt prosjekt. I kveld blir det nok strikketøyet som får litt etterlengtet oppmerksomhet. Målet for denne TdFen var å spinne 200 gram med shetland, og så tvinne til et tretrådsgarn, på håndtein. Jeg rakk akkurat å bli ferdig, tvinningen tok unødvendig lang tid, fordi det var så kjedelig. Jeg liker å tvinne på rokk, men med håndtein går det litt for sakte. Etterhvert skal jeg få vasket garnet og satt tvinnen, og da får jeg også målt lengde. Nå er jeg ihvertfall veldig lei hvitt, neste prosjekt blir nok ganske så mye mer fargerikt.

I've finished TdF, and I reached my goal, to spin and ply 200 grams of shetland on my spindles. The plying was the most boring part. Now it needs to be washed and measured.



Sju kaker med garn har blitt til tre hesper i tretrådsgarni litt forskjellig størrelse. 
Seven cakes of singles have become 3 skeins of threeply.



© Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar