søndag 10. januar 2010

Dogwood scarf

Scarf

Nå har jeg endelig gjort ferdig en av de treigere WIPene mine. Det kjennes ut som om det prosjektet har vart en liten evighet, selv om jeg fremdeles har flere WIPer som er langt eldre enn denne. Det kan sikkert ha litt med det at den eneste grunnen til at dette prosjektet har tatt så lang tid, er at jeg gikk tomt for garn, og nærmeste butikk som hadde dette garnet, ligger en heldagsekspedisjon unna, minst. Og slikt kan ikke en lat student ta seg tid til. Så det ble til at jeg ikke fikk tak i mer garn før jeg kom hjem til jul, for hjemme har vi kort vei til europris. Etter at jeg kom ned til Oslo igjen, strikket jeg ganske monogamt på dette prosjektet, så det gikk ganske fort å bli ferdig, selv om jeg måtte rekke opp en god del etter en hjernedød tabbe i bihulebetennelseståka. 

Start: 14. august, 2009
Ferdig: 10. januar, 2010
Mønster: Mitt eget. Kaller det Dogwood scarf, som jeg fant på ved at jeg brukte en guide for identifisering av blader, som jeg brukte på de bladlignende formene på skjerfet mitt. Antageligvis er det en amerikansk guide for amerikanske trær, men det får så være.
Pinner: 3,5mm
Garn: Ida strømpegarn, 6 nøster.

Scarf

© Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar