søndag 21. november 2010

Oktobersokk

oktobersokk

Et nytt par sokker. Dette paret er for oktober-utfordringen fra Sock Knitters Anonymous. Jeg valgte å strikke et såkalt "underappreciated pattern", altså et mønster som er over tre måneder gammelt, og som har mindre enn 15 ravelryprosjekter. Det mønsteret jeg fant faller fint inn i kategorien, det var bare et annet prosjekt der. Dette tror jeg kanskje har litt med at bildene på ravelry er av en sokk i flerfarget garn, hvor mønsteret drukner litt. Men men. Jeg håper at mønsteret får bittelitt mer oppmerksomhet nå. Det er ihvertfall et veldig fint mønster, som jeg muligens kanskje kommer til å strikke igjen, i et tykkere garn. Sokken ble nemlig litt trang over vrista, slik at mønsteret blir litt forstrekt og vises ikke så godt. Jeg håper på å få til noen bedre bilder etterhvert, men det er nok en stund til vi får ordentlig dagslys igjen. 

Pinner: 2.5mm.
Garn: Shibui sock.
Start: 18. oktober, 2010.
Ferdig: 10. november, 2010.
oktobersokk

Jeg hadde håpet på å slippe unna å oppgradere flickr, med å heller laste opp bildene på ravelry, men da blir det alltid feil størrelse. Jeg må nok lete litt til før jeg finner den perfekte løsningen.

© Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar